اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

سند دخل وخرج کشور در بهارستان

  • کد خبر: ۱۱۲۱۶
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
سند دخل وخرج کشور در بهارستان
رئیس جمهور با حضور در مجلس شورای اسلامی، بودجه سال آینده را تحویل خانه ملت داد
بودجه سال ۹۹ با حضور رئیس جمهور تحویل مجلس شورای اسلامی داده شد. به گزارش شهرآرا، طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور موظف است ۱۵ آذر هرسال بودجه سال آینده کشور را برای بررسی و تصویب به مجلس بفرستد که امسال به دلیل تلاقی با تعطیلات آخر هفته، این جلسه در ۱۷ آذر تشکیل شد.
آن طور که رسانه‌ها گزارش کرده اند، ساعت ۸ صبح زمانی که در‌های صحن به روی خبرنگاران و عکاسان باز شد، رئیس جمهور در جلسه حاضر بود و روی صندلی مربوط به مهمانان نشسته بود. برخلاف تصور، علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس که شامگاه شنبه در توئیتی پیش بینی کرده بود مخالفان دولت اعتراض‌های شدیدی برای موضوع بنزین به رئیس جمهور داشته باشند و فضای مجلس را ناآرام کنند، مجلس آرام بود.

بودجه ما، بودجه استقامت دربرابر تحریم خواهد بود
حجت الاسلام حسن روحانی در سخنان خود با اشاره به نکاتی که در بودجه سال ۹۹ حائز اهمیت است، اظهار کرد: مسئله اول اینکه در سال آینده هم مثل سال جاری، بودجه ما بودجه ایستادگی و استقامت دربرابر تحریم خواهد بود. این بودجه به دنیا اعلام می‌کند که باوجود تحریم، کشور را مخصوصا از لحاظ نفت اداره خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ با شرایطی که پیش بینی شده است، تقریبا به نفت اتکا ندارد، گفت: در جدول‌های بودجه خواهید دید درآمدی که برای نفت خام و گاز درنظر گرفته شده است، با مقداری که در بودجه عمرانی پیش بینی کرده ایم، اگر همه پیش بینی‌ها حاصل شود، تقریباً نزدیک هم است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مسئله قدرت خرید و شرایط زندگی مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و این موضوع در سال ۹۸ و در بودجه سال ۹۹ یک مسئله اساسی است، گفت: می‌دانیم که در شرایط تحریم و فشار، مردم در سختی هستند و قدرت خرید آنان کاهش یافته است و صادرات و واردات و جابه جایی پول و ارز با مشکلات زیادی توأم است.
روحانی با تاکید بر اینکه همه می‌دانیم که در صادرات نفت با مشکلاتی مواجهیم، اما درعین حال تلاش ما این است که سختی معیشت مردم را کاهش دهیم، تصریح کرد: همه تلاشمان این است که این سختی‌ها مقداری کاهش پیدا کند و بیشتر تحمل پذیر باشد. وی تاکید کرد: به همین دلیل در سال جاری برای کالا‌های اساسی، ارز ۴۲۰۰ تومانی را اختصاص داده ایم و در بودجه سال ۹۹ نیز برای کالا‌های اساسی، ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت خواهد شد.

حقوق‌ها، ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت
روحانی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم حقوق و مستمری افرادی را که در جامعه آسیب پذیرتر هستند، به مقداری که در توان دولت است، افزایش دهیم. در همین یکی دو هفته گذشته، در اجرای قانون برای حمایت و کمک به معلولان علاوه بر آنچه در سال‌های پیش و اوایل سال پرداخت می‌شده است، بیش از هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم.
وی افزود: حقوق مستمری بگیر‌ها نسبت به دو سال پیش، بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است و همچنین حقوق ثابت کارمندان را در سال جاری ۲۰ درصد افزایش داده ایم و در سال آینده ان شاء ا... ۱۵ درصد افزایش می‌دهیم؛ یعنی در این دو سال ۳۵ درصد بر حقوق و مستمری‌ها افزوده ایم و این بدان معناست که اقشاری که تحت فشار هستند، فشار کمتری را تحمل می‌کنند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در همین طرح اخیر بازهم تلاش بر این بوده است که بتوانیم به آن‌هایی که متحمل فشار بیشتری هستند و مشکلات بیشتری دارند، در ماه‌های باقی مانده امسال کمک معیشتی بدهیم.
وی افزود: به عنوان یک خبر خوشحال کننده، خدمت نمایندگان و ملت عزیز عرض می‌کنم که روابط اقتصادی ما با کشور‌های همسایه و چند کشور غیرهمسایه در ماه‌های اخیر، روند بهتری را طی می‌کند و ما امیدواریم که شرایط بهتری با این کشور‌ها داشته باشیم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از مدیریت طرح‌های ملی را به استان‌ها واگذار کردیم که این مهم، مطالبه استان‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، گفت: نمایندگان می‌گفتند اگر این موضوع به استان‌ها واگذار شود، هم نمایندگان می‌توانند بهتر نظارت کنند و هم اجرای آن بهتر است که ۶۵۰ طرح ملی برای سال آینده به استان‌ها واگذار شده است.
رئیس جمهور گفت: امیدواریم نمایندگان امسال در اواسط بهمن بودجه را تحویل بدهند تا بتوانیم آیین نامه‌های اجرایی آن را قبل از پایان سال، نهایی کنیم.
حسن روحانی پس از نطق ۴۵دقیقه‌ای خود در تشریح جزئیات لایحه بودجه کل سال کشور، متن لایحه بودجه را تقدیم علی لاریجانی رئیس مجلس کرد و بعد از آن به همراه وزرا و معاونان خود جلسه علنی مجلس را ترک کرد. لاریجانی نیز ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور برای تقدیم بودجه، از اعضای دولت به‌خاطر حضور در این جلسه قدردانی کرد.

آغاز بررسی بودجه در بهارستان
بر این اساس آن‌طور که اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، خبر داده است، از روز گذشته نمایندگان ۱۰روز برای بررسی لایحه بودجه فرصت دارند و مهلت کمیسیون‌ها نیز ۱۵روز تعیین شده است و بعد از آن کمیسیون تلفیق حدودا یک ماه برای بررسی لایحه بودجه فرصت دارد. وی اضافه کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از دیروز در جلسات خود نمایندگان منتخب کمیسیون‌ها را برای عضویت در کمیسیون تلفیق انتخاب می‌کنند. این عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان اظهار کرد: بعد از بررسی بودجه در جلسات کمیسیون تلفیق، گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال آینده بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی احتمالا سوم یا چهارم اسفند در دستور صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->